Over Wilma

Over Wilma

Hoe ontwikkelen onze kinderen zich en wat betekent dat voor onze aanpak?

Wilma van Esch (1966) – Procesbegeleider, schrijfster, spreker op gebied van onderwijs en opvoeding. 
Focus op welbevinden en betrokkenheid van kinderen, medewerkers en leidinggevenden. 
Verbindt pedagogische theorie aan dagelijkse praktijk en handelen door inspirerende, verdiepende  werksessies. 

De wereld van onderwijs en opvoeding is complex. Er zijn geen instant oplossingen voorhanden, voor alles wat urgent lijkt. 

We hebben creativiteit, ademruimte en een breder perspectief nodig om te onderzoeken wat effect kan hebben.


Ik houd van wat ik doe. Al ruim 35 jaar vult mijn rugzak zich met ervaringen en inzichten over onderwijs en opvoeding. Inzichten die ik graag met je deel, verdiep of verbreed.


 In de processen die ik begeleid wil ik je deskundigheid herontdekken, onze intuïtie serieus nemen en de claim van maakbaarheid achter ons laten. Raakbare, kwetsbare mensen, dat is wat we zijn. 

Gesprekken, relaties, verbinding en onderzoek is wat we nodig hebben. Om de wereld voor onze kinderen een veilige, mooie plek te laten zijn. Een stevig fundament voor hun toekomst. En die van ons!


De wereld is niet maakbaar, kinderen ook niet.

Maar wel raakbaar. En jij ook!

Pedagogisch Leiderschap

Theorie, ervaring als directeur/leidinggevende en begeleiding in de praktijk zijn de onderleggers van de trainings- en coachingstrajecten Pedagogisch Leiderschap. Tevens verzorg ik expertdagen in schoolleideropleiding MijnID.nu.

Kindontwikkeling

Welbevinden, betrokkenheid en competentie vormen de rode draad in het werken en onderzoeken in onderwijs en kinderopvang. In 2018 en 2019 schreef ik samen met prof.dr. Ferre Laevers 2 boeken over Ontwikkeling bij kinderen zien en waarderen.

Ecologische pedagogiek

De wereld is complex, uitnodigend en fascinerden. Ecologische pedagogiek daagt me uit altijd meerdere perspectieven te onderzoeken, in dialoog, samen. Met als doel kinderen wortels en vleugels te geven.

Verbinden

Ontmoeten

Ontdekken

Onderzoeken

Opladen

Filosoferen

Conceptualiseren

Creëren

 Laten we elkaar ontmoeten

Share by: